Home > Marketing > Brending > Neyromarketing yoki xaridorning miyasiga qanday erishish mumkin
BrendingMarketingMarketing strategiyasiShaxsiy samaradorlik

Neyromarketing yoki xaridorning miyasiga qanday erishish mumkin

Neyromarketing – iste’molchilarga ta’sir o’tkazishning zamonaviy vositasi bo’lib, standart marketingning samarali strategiyasi va miya faoliyati fani bo’yicha aniq birlashtirilib, bu diagnostika usullari va sinovlari bilan tasdiqlangan.

Mijozning kontseptsiyasi bilan qabul qilish savdo va daromadning oshishiga olib keladi.

Neyromarketing nima?

Neyromarketing – iste’molchilarning xulq-atvorini tahlil qilish va his-tuyg’ularga ta’sir qilishning maxsus usullaridan foydalanib, ko’p tomonlama yondashuv. Neuromarketing va neuromanagement neyrokonomika sohasida nevrologiya qo’llaniladi.

Neyromarketing vazifalari:

• muayyan stimulyatorlarga iste’molchilarning ta’sirini tahlil qilish;

Mijozlarni tanlashni oldindan rejalashtirish;

• mijozga avvalgi ehtiyojlarni bilish uchun rag’batlantirish.

Neyromarketing – tadqiqot

Neuromanagement va nervomarketing o’z maqsadlari uchun nevrologiya usullarini qo’llaydi:

• galvanik teri reaktsiyasi (CGL pasayib ketgan terli sekretsiya);

• Aytreking – ob’ektga e’tibor qaratish, o’quvchining parametrlarini nazorat qilish;

• yurak tezligini (yurak urishi) va yurak urish tezligini aniqlash;

• elektroansefalogramma (EEG) – miya faoliyatini aniqlash, kontsentratsiya, davlatga qarab, kayfiyat;

• funktsional magnit-rezonans tomografiya (fMRI) – miyaning chuqur tuzilmalari bilan ishlashni o’rganishga hissa qo’shadi.

Neyromarketingning asosiy qoidalari:

Neyromarketing tezislariga ko’ra, inson miyasining eng qadimiy tuzilishi ta’sirlanadi, hayotni saqlab qolish va nasl berish uchun asosiy instinktlarni boshqaruvchi reptiliyalik miya.

Neyromarketing asoslari:

1. ixtiro qilingan mahsulot tanqisligini shakllantirish (xatti-harakatlarning ko’rinishi – yo’qotishlar oldini olish).

2. Yuridik taassurot (ma’lum bir mahsulotni jalb qilishning bir qator usullari).

Datchikning ta’siri. Boshlang’ich mahsulot haqida boshqa ma’lumotlar bilan taqqoslaganda, poydevorga ta’sir qiladi va ta’sir qiladi.

4. «Zarar va yordam» usuli. Mavjud qiyinchiliklarni aniqlash orqali iste’molchini xizmatni sotib olish, mahsulotni sotib olishni to’xtatib, keyin qutqaruvchi vazifasini bajarib, ushbu qiyinchilikni engish uchun tayyor variantni taqdim eting.

Vazifa tuyg’usini pastga bosing. Foydalanuvchiga mahsulotni muayyan vaqtga bepul sinov qilish imkoniyati beriladi, u yaxshi ish qilish uchun o’zaro tuyg’uga ega.

Neyromarketingning ijobiy tomonlari:

Neyromarketingda tahlil ishlab chiqaruvchi uchun samarali reklama kampaniyasini loyihalashda muhim ahamiyatga ega. Ijobiy lahzalar:

• maqsadli auditoriyani chuqur o’rganish;

• sotish hajmi, daromadlar;

• Aniq bir brendga nisbatan foydalanuvchilarga mehr-muhabbat muntazam mahsulotni sotib olish imkoniyatini oshiradi.

Neyromarketing:

Neyromarketingning axloqi – bu yo’qmi yoki yo’qmi? Bu borada jamiyatda qizg’in munozaralar mavjud. Shuni aytib o’tish kerakki, salbiy tomonlar odatda axloqiy sohada bo’lsa-da, ba’zan axloqiy foydalanuvchilarda mavjud bo’lgan xavfni keltirib chiqaradi:

• maxfiylikka tajovuz qilish va maxfiylikdan mahrum qilish;

• yoshi, jinsi, jismoniy xususiyatlari bo’yicha ajratish;

• kichik guruhda o’tkazilgan tadqiqot natijalari butun aholi uchun qo’llaniladi;

• manipulyatsiya texnologiyasi;

• axloqiy me’yorlarga rioya qilmaslik;

• jamg’armaning ruxsat etilgan zarbasi.

Neyromarketing va uning reklama faoliyatiga qo’shilishi:

Reklama bo’yicha neyromarketing mahsulotlarni samarali targ’ib qilishning majburiy komponentidir. Ko’pgina tadqiqotlar shuni ko’rsatdiki, foydalanuvchining ta’siri har tomonlama va insonning ma’naviy ehtiyojlariga muvofiq bo’lishi kerak.

Ko’tarilgan manipulyatsiya va majburlash bugungi iste’molchi tomonidan seziladi va xariddan uzoqlashadi, shuning uchun neyromarketing eng nozik ta’sir qilish uslublarini qo’llashga harakat qiladi.

Neyromarketingda hissiyotlar hissi:

Tuyg’ular fikrlar oldida turibdi va hozirgi vaqtda inson o’zi mahsulotni emas, balki taassurot qoldiradigan dalil mavjud. Shu munosabat bilan mijozga 5 ta kanal orqali ta’sir ko’rsatish kerak:

• ko’rish;

• eshitish;

• hidlash;

• teginish;

• ta’mi.

Neyromarketing – ko’rishga ta’sir qilish yo’llari:

• yorqin mahsulot;

• javon va javonlarni loyihalash;

• maftunkor xodimlar.

Eshitishga ta’siri:

• muvofiq musiqa

Mijozlar bilan nozik muloqot;

Kinestetik ta’sir:

• vazn;

• mavzuga tegishda yaxshi his-tuyg’ular;

Hissiyot tuyg’usiga ta’siri:

• ma’lum bir brend yoki chiqindiga mos keladigan aromatik hidlar;

• lazzatni kuchaytiradigan mahsulot tarkibidagi qo’shimchalar.

Taste kurtaklari ta’siri:

• noyob yaratilgan retsept;

• ta’mni tashkil qilish.

Neyromarketingda rang berish

Neyromarketing – mijozning ranglarini qayta ishlash ko’p yillar oldin tasdiqlangan va reklama sifatida samarali foydalanilmoqda. Neyromarketingda asosiy ranglardan foydalanish natijalari:

• yashil – shifokorlar, tibbiyot markazlari, sayyohlik agentliklari tomonidan ishlatiladigan shifo, uyg’otish;

• qizil – o’z-o’zidan ravnaq topadi

asosan erkaklarga tovarlarni sotish uchun mo’ljallangan harakatlar;

Ko’k – ishonchning rangi va deyarli barcha holatlarda – ma’lumotlarning to’liq xotirasi;

• ko’k – moliya sohasida ishonchliligi va tabiiyligini birlashtiradi;

• binafsha – o’ziga xos fikrlaydigan odamlarning fikrlarini jalb qiladi, treninglarni sotishda ishtirok etadi;

• apelsin – optimistik kayfiyati, uyg’unligi;

• pushti romantika, noziklik – reklama parfyumeriya, kosmetika mahsulotlari, bolalar uchun mahsulotlar;

• sariq – aqlli rang, innovatsion maishiy texnika, kompyuter;

• qora – ba’zida xavfni ta’kidlash uchun zarur bo’lsa;

• oq – neytral, foydalanuvchini xabardor qilishni istagan mavjud ma’lumotlar.

Neyromarketing – namunalar:

Neyromarketing harakatlaridan foydalanish taniqli kompaniyalarning namunalari bilan namoyon bo’ladi. Neyromarketing masalalari – ma’lum bir kompaniya uchun savdo va sadoqatni oshirish uchun ishlatiladigan samarali yondashuvlar to’plami:

1. Skoda Fabia, reklamani tayyorlaydigan Car Bakers, eytreking usuli bilan foydalangan, diqqat e’tiborli modelning nomidan Skoda ramziga ko’chirildi, bu esa brendni xotirada tiklashga yordam berdi.

Oticon – bolalar eshitish apparatlarini ishlab chiqaradigan mashhur brend. O’z mahsulotlarini odamlarning salbiy idrokini bilgan holda, tashkilot buyurtma berishni buyurdi. Tadqiqot davomida, odamlar ongli ravishda eshitish vositalarini keksalar uchun biror narsa deb hisoblashadi. Shu munosabat bilan, Otikon eshitish qurilmasini zamonaviy aksessuarlar ishlab chiqaradigan dizaynni o’zgartirdi.

3. Volkswagen – car colossus avtoulovni va vizual seriyalarni kiritish usullarini qo’lladi. Tahlil natijalariga ko’ra oxirgi rasmni va «Xavfsizlik bor!» Jumlasini e’tiborga olib, so’zlarning ijobiy kombinatsiyasi va mashina nomi aniqlandi. Tovar xabardorligi va ko’rinishi ortdi.

4. «Astorino» – Pittsburg arxitektura agentligi ZMET metodlariga asoslangan – bolalar uchun kasalxonada stress holatini kamaytirish uchun o’zgarishlarni taqsimlashning ajoyib usulini yaratdi. Zaldagi devorlarda «Kelebeklar» fasllari mavjud bo’lib, fasllarning aylanishini namoyish etib, kasallikning sog’lom davlatga o’tishini tasvirlaydi. Bu hissiy muhitning ijobiyligiga yordam berdi.

Neyromarketing – tadqiqotlar

Neyromarketing kasbi xizmat ko’rsatish sohasidagi eng muhim sohalardan biri hisoblanadi. Bugungi kunda uni olish uchun juda oz joy bor. Odatda bu oliy ma’lumotga ega bo’lgan qayta tayyorlash kurslari. Internetda bu yo’nalishda onlayn kurslar mavjud.

Neyromarketingni o’rganadigan joylar: Qaerdan o’rganishim mumkin?

• Neuromarketing – Moskva shahridagi Milliy ilmiy-tadqiqot institutining Oliy iqtisodiyot maktabining dasturi.

• «Neyromarketing – Yevropa boshqaruv va boshqaruv maktabi». Trening masofadan turib amalga oshiriladi.

• «Neyromarketing – kelajak bozorlarida muvaffaqiyatga erishish yo’llari bugun boshlanadi» – mashg’ulot TopTrening.ru.

• «Kognitiv iqtisod» – bunday dastur doirasida siz Moskva davlat universitetida o’qishingiz mumkin.

• Neyromarketing kurslari – neuromarketing.ru (Brain Lab).

Оставьте комментарий